עו"ד תאונת דרכים- כל הפרטים החשובים שתדעו

תאונת דרכים, בין אם מדובר בתאונה קלה בה נגרם לדוגמא נזק לפגוש ובין אם מדובר בתאונה הרסנית חלילה, היא אירוע שיש לתת עליו את מלוא תשומת הלב. איסוף המידע הרלוונטי בזמן, קבלת כל הנתונים והעברתם לעורך דין תאונת דרכים המתמחה בנושא ייסע לתפעל את האירוע נכון ולהתכונן בין השאר לתביעת ביטוח עתידית.

להלן המלצות כלליות במקרה של תאונת דרכים, לכל מקרה בנפרד ישנן הנחיות נוספות נקודתיות הדורשות התייחסות עם עורך דין תאונת דרכים:

  1. תעדו את האירוע-יש חשיבות גדולה מאוד לצילום הרכב הפוגע והנפגע, וכמו כן פגיעות גוף לאחר התאונה. יש לצלם את כל הנתונים שנראים לכם רלוונטיים למקרה- מיקום התאונה, מספרי הרכב, הנהגים ושאר נוסעי הרכב. צלמו גם את התעודות הרלוונטיות של כל המעורבים בדבר.
  2. אספו פרטים- יש לדאוג שיהיו בידכם את פרטי כל המעורבים בתאונה- צילום תעודת זהות, מספר רכב וצילום רישיון. יש לרשום את המיקום המדויק של התאונה ובמידה ויש עדים לה- לקחת את פרטיהם המלאים גם כן.
  3. גשו לקבלת טיפול רפואי– במידה ואין מדובר במקרה של חיים ומוות חלילה או פציעה חמורה בה שירותי האמבולנס הינם חלק מהסיפור, עדיין יש לגשת לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בראש ובראשונה כדי לוודא שאכן אין פגיעה מעבר לפגיעות שנראות לעין, וכמו כן הביקור בבית החולים מהווה תיעוד רשמי לתאונה. יש למסור לרופא את כל הפרטים על הפגיעה על מנת לדאוג לתיעוד מדויק בדו"ח הרפואי. במידה ונזקקתם לאחר התאונה לטיפולים רפואיים נוספים שנגרמו עקב המעורבות בתאונה (כגון אורתופד, נוירולוג ורופאים מומחים נוספים) דאגו שכל אלה יהיו מתועדים בתיק הרפואי שלכם עם אזכור התאונה כגורם.
  4. דווחו למשטרה-יש לגשת למשטרה ולדווח על התאונה ולקבל אישור רשמי על הדיווח. אישור זה מהווה הוכחה עבור חברות הביטוח על מנת שכל החיובים הכספיים עבור הטיפולים הרפואיים שתזדקקו להם, והפיצוי בהמשך ישולמו על ידי חברות הביטוח. (חשוב לשים לב מהי תאונות פגע וברח?)
  5. שמרו את כל הניירת- גם אם אתם חושבים שהיא לא רלוונטית ובעיקר אם אינכם בטוחים- שמרו את כל הקבלות והחשבוניות הקשורות באופן ישיר או עקיף למעורבות שלכם בתאונה- טיפולים, נסיעות, תרופות וכדומה. תעדו את השירותים שקיבלתם לפי נותן השירות והתאריך בו התקבל על מנת לעקוב בצורה מסודרת אחר הנעשה. ההמלצה היא לשמור את כל המסמכים הקשורים לתאונה ולתקופת ההחלמה בקלסר מסודר כולל מסמכים רפואיים, תלושי שכר מאותה תקופה.
  6. היזהרו מהתיישנות התביעה– ברוב המקרים תביעה מתיישנת שבע שנים ממועד התאונה. ההמלצה היא לא להגיש תביעה לחברות הביטוח מיד לאחר התאונה על מנת לוודא שאין נזקים נוספים שנגרמו ואינכם מודעים אליהם עדיין. מצד שני- אין להמתין זמן רב מדי על מנת לא לעורר את החשד שלא מדובר באירוע משמעותי הדורש התייחסות רצינית. עצם הגשת התביעה עוצר את מרוץ ההתיישנות.

על מנת לוודא שאכן אינכם מפספסים פרט חשוב או טועים בתהליכים, יש להתייעץ עם עורך דין תאונת דרכים שמתמחה במקרים של תאונות, מכיר את החוק על בוריו, את הפסיקות ואיזה חומר ומידע בדיוק עליכם לאסוף. ייצוג ע"י עורך דין תאונות דרכים ותביעות ביטוח יכול למקסם את הפיצוי ולדאוג לכם לאורך כל משך התביעה.

אולי יעניין אותך צו קיום צוואה

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *